Податкова інформує!
Одноразове добровільне декларування – цивілізований спосіб легалізації активів
Кам'янець-Подільська ДПІ ГУ ДПС у Хмельницькій області нагадує, що в Україні з 01 вересня 2021 року до 01 вересня 2022 року триває кампанія одноразового (спеціального) добровільного декларування.
Одноразове (спеціальне) добровільне декларування - це особливий порядок декларування активів, розміщених як в Україні так і за її межами, якщо ці активи було отримано за рахунок доходів, з яких не сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори протягом будь-якого з податкових періодів до 01 січня 2021 року.
Одноразове (спеціальне) добровільне декларування називають податковою амністією, скільки воно є унікальною можливістю для громадян добровільно легалізувати свої статки, сплативши збір з одноразового (спеціального) добровільного декларування із вартості належних фізичнім особам активів. Отже, одноразове добровільне декларування є абсолютно добровільним способом цивілізованої легалізації активів, які були приховані від оподаткування.У такий спосіб держава надає можливість повернути гроші й інші активи у прозорий та легальний обіг.
Одноразове (спеціальне) добровільне декларування передбачає сплату збору за такими ставками:
- 5% для активів, розміщених в Україні (6% альтернативна)
- 9% для закордонних активів (11,5% альтернативна)
- 2,5% для декларування активів у вигляді ОВДП (3% альтернативна).
Альтернативна ставка застосовується у разі обрання платником можливості сплатити податкове зобов’язання трьома рівними частинами щорічно:
-першу частину - протягом 30 календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації,
-другу частину - до 01 листопада 2023 року,
-третю частину - до 01 листопада 2024 року.
Декларуються активи фізичної особи, які належать їй на праві власності ( у т.ч. на праві спільної часткової/спільної сумісної власності) станом на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації, якщо вони перевищують:
- активи (крім нерухомості та транспортних засобів), сумарна вартість яких перевищує 400 тис.гривень
- квартира/квартири загальна площа якої/яких перевищує сукупно
- будинок/будинки загальна площа якої/яких перевищує сукупно
- технічні споруди загальна площа якої/яких перевищує 60 кв.м.;
- земельні ділянки площа яких перевищує межі норм безоплатної приватизації;
- транспортні засоби (декларуванню не підлягає один транспортний засіб особистого некомерційного використання (крім транспортного засобу, призначеного для перевезення 10 осіб і більше, включаючи водія, легкового автомобіля з робочим об’ємом циліндрів двигуна не менше як 3 тис. кубічних сантиметрів та/або середньоринковою вартістю понад 400 тис. гривень, мотоцикла із робочим об’ємом циліндрів двигуна понад 800 кубічних сантиметрів, літака, гелікоптера, яхти, катера)).
Одноразова (спеціальна) добровільна декларація подається безпосередньо декларантом до ДПС виключно в електронній формі.
Форму декларації затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 02.08.2021 № 439.
Щодо проведення розрахункових операцій
Кам'янець-Подільська ДПІ ГУ ДПС у Хмельницькій області нагадує, що Порядок проведення розрахунків регламентовано Розділом ІІ Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон про РРО).
Статтею 3 Закону про РРО визначено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції, зобов’язані їх проводити на повну суму покупки (надання послуги) через реєстратори розрахункових операцій, а у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Положеннями статті 5 Закону про РРО суб’єктам господарювання надано можливість на період виходу з ладу реєстратора розрахункових операцій та здійснення його ремонту або у разі тимчасового, не більше 7 робочих днів, відключення електроенергії проводити розрахункові операції із використанням належним чином зареєстрованих книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного реєстратора розрахункових операцій.
Податковий борг: інформація про наявність/відсутність для громадян
Кам'янець-Подільська ДПІ ГУ ДПС у Хмельницькій області доводить до відома, що ст. 67 Конституції України від 28 червня 1996 року № 254к/96-ВР зі змінами та доповненнями визначено обов’язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Пунктом 42 прим. 1.2 ст. 42 прим. 1 Податкового кодексу України (далі-ПКУ) встановлено, що Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом, зокрема, перегляду інформації про платника податків, що збирається, використовується та формується контролюючими органами у зв’язку з обліком платників податків та адмініструванням податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), здійсненням податкового контролю, у тому числі дані оперативного обліку податків, зборів, єдиного внеску (у тому числі дані ІКП).
Інформацію про наявність (відсутність) податкового боргу платник може отримати, скориставшись Електронним кабінетом, вхід до якого здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Вхід до приватної частини Електронного кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua або за допомогою мобільного застосунку «ДІЯ».
У приватній частині Електронного кабінету режим «Стан розрахунків з бюджетом» надає користувачу Електронного кабінету доступ до своїх особових рахунків зі сплати податків, зборів та інших платежів (дані ІКП).
Даний режим надає можливість переглянути зведену інформацію по кожному виду платежу, зокрема: орган ДПС, назва податку (платежу), платіж (код), бюджетний рахунок. При цьому, червоним кольором позначено суми заборгованості перед бюджетом.
Також, даний режим надає можливість переглянути інформацію по кожному виду податку (платежу) про нарахування за податковими зобов’язаннями, сплату та повернення з бюджету, пеню, переплату та залишок несплаченої пені, а також вивантажити її в форматі ХLS.
Крім цього, згідно з п. 59.1 ст. 59 ПКУ у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.
Податкова вимога не надсилається (не вручається), а заходи, спрямовані на погашення (стягнення) податкового боргу, не застосовуються, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує ста вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує сто вісімдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків. Строк давності, визначений п. 102.4 ст. 102 ПКУ для стягнення податкового боргу, у такому випадку розпочинається не раніше дня виникнення податкового боргу у сумі, що перевищує сто вісімдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до абзацу першого п. 59.3 ст. 59 ПКУ податкова вимога разом з детальним розрахунком суми податкового боргу надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов’язання.
Абзацами першим і четвертим п. 6 розд. IV Порядку направлення податковими органами податкових вимог платникам податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.06.2017 № 610 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок № 610) визначено, що податкова вимога вважається належним чином надісланою (врученою) платнику податків, якщо вона надіслана за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою, а для фізичної особи (її законного чи уповноваженого представника) – місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручена платнику податків (його законному чи уповноваженому представникові), або надіслана в Електронний кабінет засобами інформаційно-телекомунікаційної системи з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» «Про електронні довірчі послуги».
У разі якщо пошта не може вручити платнику податків податкову вимогу через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, така податкова вимога вважається врученою платнику податків у день, вказаний поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.
Платники, які зобов’язані подавати звітність в електронному вигляді
Кам'янець-Подільська ДПІ ГУ ДПС у Хмельницькій області звертає увагу, що платники податків, які належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації контролюючому органу в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Також податкова звітність з податку на додану вартість подається в електронній формі контролюючому органу всіма платниками цього податку з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Крім того, фінансова звітність, звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати), що подаються згідно з вимогами абзаців першого та другого п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України (далі - ПКУ), подаються в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» до контролюючих органів платниками податку на прибуток підприємств та неприбутковими підприємствами, установами, організаціями, які подають податкову звітність в електронній формі.
Норми встановлені п. 49.4 ст. 49 ПКУ.
Єдиною підставою для неприйняття податкової декларації засобами електронного зв’язку в електронній формі є недійсність кваліфікованого електронного підпису чи печатки такого платника податків, у тому числі у зв’язку із закінченням строку дії відповідного сертифіката відкритого ключа, за умови що така податкова декларація відповідає всім вимогам електронного документа, містить достовірні обов’язкові реквізити та надана у форматі, доступному для її технічної обробки (п. 49.3 ст.49 ПКУ).
Офіційне працевлаштування – соціальний захист працівників!
Кам'янець-Подільська ДПІ ГУ ДПС у Хмельницькій області нагадує, що Конституція України є основним законом держави України.
Статтею 43 Конституції України визначено, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.
Отже, одним з пріоритетних питань сьогодення залишається детінізація зайнятості населення та легалізація заробітної плати.
Для працівників, які вже працюють, та для тих, які мають намір влаштуватися на роботу, важливо розуміти способи виплати і розміри заробітної плати та їх вплив на соціальне та пенсійне забезпечення, адже офіційне працевлаштування – це певна гарантія роботодавцем соціальних, економічних, трудових та інших прав працівника.
Слід пам’ятати, що громадяни ризикують втратити право на пенсію, чи на її частину, адже при обчисленні пенсії враховується розмір зарплати, а для призначення пенсії за віком необхідно мати визначений законодавством певний період страхового стажу, який має тенденцію до зростання.
Соціальний захист в період перебування у трудових відносинах, та як наслідок, пенсійне забезпечення в майбутньому, залежить в першу чергу від свідомої громадянської позиції самих працюючих.
До переваг офіційного працевлаштування відносяться в першу чергу економічні й соціальні гарантії: заробітна плата офіційно працевлаштованого працівника не може бути меншою мінімальної. (ст. 95 КЗпП) , строки виплата заробітної плати не рідше двох разів на місяць, розмір заробітної плати за першу половину місяця повинна бути не менше оплати за фактично відпрацьований час з розрахунку тарифної ставки (посадового окладу) працівника; заробітна плата працівникам за весь час щорічної відпустки виплачується не пізніше ніж за три дні до початку відпустки (ст. 115 КЗпП); право на оплату лікарняного; право на достроковий вихід на пенсію через шкідливі умови праці; право на скорочений робочий день, тиждень через шкідливі умови праці; право не працювати у вихідний і святковий день; право не залучатися до понаднормових робіт без бажання працівника; право на допомогу в зв’язку з безробіттям; право на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві й професійних захворювань та ін.
Також громадянам гарантується захист від незаконного звільнення.
Юридичні та фізичні особи – підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність відповідно до ст. 265 КЗпП у разі, зокрема, фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту); оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві; виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків.
Крім того, роботодавець не звільняється від усунення порушень законодавства про працю.
Отже, дотримання чинного законодавства про працю, офіційне оформлення трудових відносин з працівниками дає чітку гарантію для того, щоб бізнес працював і під час дії воєнного стану у
Порядок заповнення реквізиту «Призначення платежу»
Кам'янець-Подільська ДПІ ГУ ДПС у Хмельницькій області нагадує, що важливим фактором своєчасного та вірного зарахування податків є правильне заповнення платником усіх обов’язкових полів реквізиту «Призначення платежу» під час оформлення розрахункових документів.
Нормативний документ, відповідно до якого платники податків повинні заповнювати поле «Призначення платежу» платіжного документу при сплаті податків, зборів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне страхування – це «Порядок заповнення реквізиту "Призначення платежу" розрахункових документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, платежів на бюджетні рахунки та/або єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на небюджетні рахунки» (далі – Порядок) затверджений наказом Міністерства фінансів України (далі – МФУ) від 24.07.2015 № 666, із змінами внесеними наказом МФУ від 31.12.2020 №847.
Згідно з нормами п. 1 Порядку реквізит "Призначення платежу" розрахункового документу заповнюється таким чином:
поле N 1: друкується службовий код (знак) "*" (ознака платежу);
поле N 2: друкується розділовий знак ";" та код виду сплати (формат ссс - тризначне число);
поле N 3: друкується розділовий знак ";" та код клієнта (РНОКПП або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний територіальний орган ДПС і мають відмітку у паспорті або запис про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків в електронному безконтактному носії);
1) абзац десятий пункту 1 розділу І виключено
2) абзац одинадцятий пункту 1 розділу І виключено
3) абзац дванадцятий пункту 1 розділу І виключено
поле N 4: друкується розділовий знак ";" та роз'яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі. Кількість знаків, ураховуючи зазначені вище поля і розділові знаки, обмежена довжиною реквізиту "Призначення платежу" електронного розрахункового документа системи електронних платежів Національного банку України, при цьому використання символу ";" не допускається.
У разі сплати платежу до бюджету в іноземній валюті обов'язково вказується код класифікації доходів бюджету.
У разі здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість (далі - ПДВ) за деклараціями, повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету за електронними висновками територіальних органів Державної податкової служби України (далі - територіальні органи ДПС), поля N 5 та N 6 заповнюються таким чином:
поле N 5: друкується розділовий знак ";" та дата декларації, на підставі якої здійснюється відшкодування ПДВ, або дата електронного висновку про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені (формат - ДД.ММ.РРРР). Платником інших податків поле N 5 не заповнюється;
поле N 6: друкується розділовий знак ";" та номер декларації, на підставі якої здійснюється відшкодування ПДВ, або номер електронного висновку про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені. Платником інших податків поле N 6 не заповнюється;
поле N 7: друкується розділовий знак ";" Платником податків поле N 7 не заповнюється.
Водночас звертаємо увагу, що під час заповнення полів не допускаються пропуски (пробіли) між цифрами та службовими знаками, між словами та службовими знаками.
Отже, правильне заповнення поля "Призначення платежу" - це запорука своєчасного та вірного зарахування ваших податків і зборів по відповідному платнику податків.
Головне управління ДПС у Хмельницькій області висловлює безмежну вдячність усім платникам податків за сумлінну сплату у цей нелегкий час.
Кам’янець-Подільська ДПІ
ГУ ДПС у Хмельницькій